Uw website is klaar voor gebruik, maar wat nu?

U staat nu voor de uitdaging om verkeer (daadwerkelijke klanten) naar uw site te leiden. Dat is immers de manier om uw omzet te verhogen.

Hier 6 tips om meer bezoekers te genereren. (webmarketing)

1. Search engine optimalisatie

SEO is het proces om uw website zichtbaarder te maken in de natuurlijke zoekresulaten van zoekmachines doormiddel van keywords waar potentiele klanten op zoeken.

Denk er maar eens over na: als u zoekt naar iets in google, gaat u dan vaak verder dan de eerste pagina? Waarschijnlijk niet, dus ook uw potentiele klanten niet.

Sommige popularie manieren om de natuurlijke zoekresulaten te verbeteren zijn het bewerken van bestaande content, het wegnemen van belemmeringen voor activiteiten indexering van zoekmachines en het verhogen van het aantal backlinks of inbound links (links die naar of van uw website verwijzen en zo dus de populariteit of het belang van uw website aangeven).

SEO kan in eerste instantie een tijdrovend proces zijn, maar het is een belangrijke stap naar het verkrijgen van meer verkeer  en het bemachtigen van een toppositie in de zoekmachines op uw trefwoorden. Als u niet al uw website heeft geoptimaliseerd voor zoekmachines, dan kan het enkele maanden duren voordat u daadwerkelijk resultaat gaat zien.

2. Blogging and guest blogging

Het aanbieden van gratis originele content op uw site kan helpen om nieuwe bezoekers naar uw site te trekken maar ook om u te onderscheiden van de concurrent. Echter levert het schrijven voor andere prominente blogs vaak het meeste verkeer naar uw website op. Door links te plaatsten naar uw eigen site onder uw blogpost kunt u nieuwe bezoekers aantrekken van een site die waarschijnlijk meer traffic ontvangt dan uw eigen site.

3. PPC (pay per click)

U kunt het PPC advertentiemodel gebruiken om traffic naar uw site te krijgen via zoekmachines zoals Google. Het werkt als volgt: u betaalt een vast bedrag voor iedere klik (bezoek aan uw website) op de advertentie in de zoekmachine. Het uiteidenlijke doel hiervan is om de klik (bezoeker) om te zetten in bijvoorbeeld een sale. Hoewel er meerdere bedrijven actief zijn die deze soort webmarketing aanbieden is GoogleAdwords de grootste. Bij GoogleAdWords kunt u al met een bedrag van 5 euro per dag en 10 cent per klik reclame gaan maken.

4. Retargeting

Retargeting advertenties werken doormiddel van het plaatsen van een tracking cookie op de computer van uw bezoekers. Wanneer bezoekers uw site verlaten en andere sites bezoeken zullen zij op deze sites reclame te zien krijgen die weer terug leiden naar uw site. Het gros van uw bezoekers vertrekt immers weer van uw site zonder iets geconverteerd te hebben. Via deze weg kunt u dus proberen alsnog deze bezoekers te bereiken en terug te krijgen op uw site om iets te converteren.

5. Facebook ads

Miljoenen mensen gebruiken Facebook iedere dag. De gemiddelde Facebook gebruiker spendeert 8 uur per maand op de site. En dit zijn echt niet alleen tieners of studenten. Via facebook is het dus mogelijk om precies op die specifieke doelgroep te adverteren waar u op zoek naar bent.

6. Email marketing

Email marketing is een geweldige manier van webmarketing om klanten vaker naar uw site te laten bezoeken voordat zij overgaan tot het kopen van een dienst/product. Email marketing is na al die jaren nog steeds een van DE  manieren om potentiële klanten in te lijven. Belangrijk is hierbij wel dat u uw bezoekers een goede reden geeft om  zich in te schrijven. U kunt hierbij denken aan wedstrijden, goede content, insider information etc. Vervolgens wilt u deze subsribers ook blijven voorzien van goede content en ze zo aanmoedigen om uw site te blijven bezoeken voor informatie over de laatste trends/producten.