Home » Marketing en reclame » Hoog in Google

Uw website wordt niet gevonden? U wilt meer bezoekers op uw website? Hoog in Google. De mogelijkheden…

Hoog in Google

Welke mogelijkheden zijn er?

AdWords

Een mogelijkheid is om Google te betalen per klik om u bovenaan in de zoekresultaten te plaatsen bij gesponsorde links. Het voordeel van deze methode is dat u bijna direct na het plaatsen van een AdWords campagne bovenaan komt te staan. Google rekent echter kosten per klik dus iedere keer dat er iemand klikt op uw advertentie moet u betalen. Daarnaast worden de kosten per klik hoger als het zoekwoord vaker wordt gebruikt om op te zoeken.

Veel mensen klikken net onder de gesponsorde advertenties. Dit deel van de zoekresultaten heet het organische gedeelte. Voor veel mensen zijn deze zoekresultaten “vertrouwder” omdat deze onafhankelijk door de zoekmachine worden gegenereerd.

SEO of zoekmachine optimalisatie

U kunt zelf uw website optimaliseren of een seo bureau inschakelen. Zoekmachine optimalisatie is geen geheim. Het is een tijdrovende en technische bezigheid die snel aan veranderingen onderhevig is. Veel ondernemers hebben geen tijd en geen zin om zich te verdiepen in deze materie en willen dit graag uitbesteden.

Hoe gaat zoekmachine optimalisatie in zijn werk?

Om hoog in Google te komen wordt er begonnen met een zoekwoordenonderzoek. De zoekwoorden zijn de basis voor de zoekmachine optimalisatie en dus een erg belangrijk onderdeel. Aan de hand van een lijst met synoniemen van de meeste potentiële zoekwoorden voor alle producten en/of diensten die u levert, met daarbij aangegeven hoe vaak er maandelijks op deze zoekwoorden wordt gezocht, is het niet moeilijk een goede keus te maken van zoekwoorden die u de juiste bezoekers opleveren. U heeft de juiste zoekwoorden als de bounce rate laag is.

De volgende stap is een website optimalisatie voor de gekozen zoekwoorden. Er worden een aantal, voor de zoekwoorden relevante pagina’s, geoptimaliseerd aan de hand van de huidige top 10 binnen de zoekresultaten. Kortweg betekent dit dat de zoekwoorden op de juiste plaatsen worden geïntegreerd binnen de betreffende url’s van uw website.

De laatste stap is de meest tijdrovende. Deze stap heet linkbuilding. Er zijn vele mogelijkheden om aan linkbuilding te doen. Er worden bijvoorbeeld linken aangevraagd op andere websites en/of er worden bloggen en artikelen op het internet geplaatst. Er worden bij sociale media zoals LinkedIn, Facebook, Twitter en Google plus pagina’s aangemaakt naar uw website. Linkbuilden op relevante forums is ook een optie. Er zijn dus veel manieren om te linkbuilden. Het belangrijkste is dat er een “natuurlijke”groei is. Dus bijvoorbeeld bij voorkeur iedere maand een aantal nieuwe linken dan binnen 1 week een heleboel nieuwe linken.

Wat u beslist niet moet doen!

Google geeft met de Panda update begin Mei 2012, een straf voor websites met gekopieerde teksten. Kopieer dus geen teksten naar uw website maar zorg uitsluitend voor unieke content. Met de Pinguin update eind Mei 2012 heeft Google nog een aantal andere zaken aangepakt. Stop uw website niet vol met de zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden. Dit heet keyword stuffin. Laat nooit geautomatiseerd linken aanvragen via software. Google wil uitsluitend kwaliteit in de zoekresultaten. Zorg dus dat uw website kwaliteit levert en dat de inhoud een waardevolle toevoeging voor de bezoeker is.

Word dit u allemaal teveel of heeft u weinig tijd en wilt u toch beter gevonden worden in de zoekresultaten van Google, dan kunt u contact opnemen met W.S.E.O. W.S.E.O. is een zoekmachine optimalisatie specialist voor Nederlandse en buitenlandse bedrijven met 12 jaar ervaring.