Home » Financieel en geld » Optimaliseer je werkprocessen met de juiste software

Als jonge startup heb je veel vraagstukken die je moet beantwoorden. Vragen die het succes van de onderneming bepalen. Om goed uit de startblokken te komen moet je werkprocessen effectief inrichten.

Door alles soepel te laten verlopen druk je de arbeidskosten en kun je een betere concurrentiepositie verkrijgen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Binnen de zakelijke markt sta je als jonge startup dan ook niet sterk. Voor jonge startups is het daarom extra belangrijk om zo efficiënt en effectief mogelijk te werken. Het kiezen van de juiste bedrijfssoftware is hierbij essentieel.

Alles onder 1 dakje

Als startup wil je flexibel zijn. Je wilt je niet jarenlang op het eerste kantoorpand vestigen. Als de zaken goed gaan wil je snel kunnen verhuizen of elders werkzaamheden verrichten. Het is daarom belangrijk om naar de bedrijfssoftware te kijken. Dit vormt namelijk een belangrijke kostenpost. Het is verstandig om een softwarepakket te kiezen die gemakkelijk in gebruik en flexibel is.

Voor startups is projectplanning software met een online en Microsoft Outlook interface raadzaam. Hierdoor kunnen de verschillende processen zoals: projectplanning, taakplanning, agendabeheer en urenregistratie vanaf elke locatie worden uitgevoerd. Het voordeel hiervan is dat medewerkers vanaf elke locatie kunnen werken waardoor je minder meters aan kantoorruimte nodig hebt.

Om de processen verder te optimaliseren is het ook raadzaam om de projectadministratie zoveel mogelijk te automatiseren. Door bijvoorbeeld vastgoedsoftware zoals ITSM software te gebruiken die met boekhoudprogramma’s zoals: Exact Online, King, Reeleezee, UNIT4 Multivers en Twinfield gegevens kan uitwisselen, zorg je voor een geoptimaliseerde projectadministratie. Dit vergemakkelijkt namelijk het factureren van de eerste klanten. Met als resultaat een besparing van kosten en tijd.

Kostenbesparing door effectiever te werken

Als jonge startup wil je de investering zo rendabel mogelijk laten zijn. In de eerste onzekere periode wil je daarom extra goed op te kosten letten. Het is daarom raadzaam om een softwarepakket voor CAFM te selecteren waarmee je alle werkprocessen die voor je belangrijk zijn kunt inrichten. Het laat je effectiever en efficiënter werken met als resultaat een besparing van arbeidskosten.